Sporten in combinatie met de warmte. Hoe ga je ermee om?

Het is mij veel te warm om te sporten. Toch vind ik het belangrijk om dagelijks mijn beweging te krijgen. Wandelen, hardlopen, krachttraining of body weight training. Met de warmte niet mijn favoriete bezigheid maar aangezien ik graag fit wil blijven doe ik het toch!

Het ochtendritueel

Na het ochtend ritueel van havermout ontbijt met verse vruchtjes maken, zoon aanmoedigen om nu toch echt in de kleren te gaan, Storm (de hond) uit te laten en manlief veel plezier te wensen met zijn zeilboot kennismaking is het nu toch echt tijd om mijzelf in de sportkleren te hijsen.

‘Opeens’ stijgt de temperatuur met 10 graden

Ik ben een bezige bij, vind bewegen heerlijk en geniet van het gevoel van spieren die aan het werk worden gezet. Maar Niet Als Het 30+ Graden Is! En dat is het de afgelopen weken al meerdere malen geweest. Sta ik ‘s ochtends helemaal fris en fruitig in mijn Stella Mc Cartney pak, doe ik de voordeur open, is de temperatuur ‘opeens’ met 10 graden gestegen.

Sporten in de avond

Dus… nu wordt het tijd om ‘s avonds te gaan sporten. En nu ik dit schrijf is het 21.30 u en begint het echt net een aangename sport temperatuur te worden. De hoogste tijd om een rondje te gaan hardlopen. Morgen ochtend start ik de dag vroeg met de krachttraining. Dat scheelt me nu een enorme emmer zweetdruppels.

Mijn advies: Ga toch sporten!

Ook al heb je niet zo’n zin, ook al is het eigenlijk nog net iets te warm, ook al kun je ook lekker op de bank gaan hangen. Achteraf kun je alsnog op de bank hangen en misschien die ene serie kijken, maar dan zit je daar wel met een voldaan gevoel!

2018-07-24T23:07:49+00:00