Tips om toch te sporten

Sporten of bewegen is goed voor je, dat weet iedereen! Maar de vraag is hoe je dit op een makkelijke manier kunt toevoegen aan je dagelijkse drukke programma. Voordat je het weet is de dag weer voorbij. Met deze handige tips zorg je ervoor dat je doorbloeding op gang komt en je een uur per dag beweegt.

Sta 15 minuten eerder op

Bedenk dat je minimaal een uur per dag wilt bewegen. Je hoeft natuurlijk niet een uur achter elkaar te sporten, je kunt het sporten en bewegen ook verdelen over de dag. Zet je wekker 15 minuten eerder dan normaal, dan kun je een aantal oefeningen doen voordat je naar je werk gaat. Denk bijvoorbeeld aan 5 minuten touwtje springen en 10 minuten BBB-oefeningen.

Lunchpauze

De hele dag op kantoor zitten en dan je lunch in de kantine op eten. De kantine is de gebruikelijke plek om je lunchpauze door te brengen. Doe het eens anders, je hebt tenslotte al de hele ochtend gezeten! Nodig een collega uit om even een frisse neus te halen en neem je broodje, groenten en/of fruit mee. Zo heb je weer 30 minuten bewogen!

Afsluiting van de dag

Heb je ‘s avonds geen zin meer om heel actief bezig te zijn? Dat snap ik en dat is ook echt geen probleem! Yoga is een fijne bewegingsvorm om de dag af te sluiten. Je bent toch nog even actief en wanneer je ontspannings- of stretch oefeningen kiest bevordert het ook nog je nachtrust.

Lekker bewegen dus!

2018-11-06T14:15:37+00:00